تایتل : توده‎بندی 2018؛ نگاهی به کارنامه ایکس باکس وان در سالی که سپری شد

آکادمی دیجیتال مارکتینگ سی زد ای در زمینه های گوناگون وب نظیر پباده سازی وبسایت , سئو و بهینه سازی وبسایت ,لینک سازی و تبادل لینک , خدمات شبکه های اجتماعی نظیر ممبر تلگرام و فالور اینستاگرام , ایجا محتوا و یادگرفتن دیجیتال مارکتینگ کار می می‌نماید .
با ما ملازم باشید با این مقاله اثرگذار :

سال جاری سالی بود که ایکس باکس وان ماهیت خودش را بیش تر از نو تعریف اظهار‌کرد. ولی این روندی نموده است که برای مدتی نسبتاً طولانی در پیش گرفته شده، ولی سال 2018 به چهره خاص نویدبخش آتی‎ای فراوان خوب تر برای پلتفرم گیمینگ مایکروسافت بود. 2018 سالی نبود که شاهد یک دشوار‎افزار نو یا این که این که این که این که اینکه اینکه اینکه اینکه یک بازی انحصاری بلاک باستر باشیم. هیجان‎انگیزترین خبر ها ایکس باکس، به خرید استودیوهای بازی‎سازی نو بیش تر از سوی مایکروسافت و آماده شدن برای مجموعه‎ای بیش تر از انحصاری‎های تازه در سال‎های پیش رو محدود شد.

فیل اسپنسر در جریان مراسم گیم آواردز 2018 بیان اظهار‌کرد: «ما سال نسبتاً خیر داشتیم، می‎توانستیم خوب تر باشیم، ولی سال نسبتاً خیر داشتیم». این جمله را احتمال دارااستً طرفداران و خریداران ایکس باکس وان هم تایید نمایند؛ طرفدارانی که سال جاری شاهد بهبودهای جالب، تجربیات قابل قبول و مجموعه‎ای بیش تر از بازی‎های چندنفره که به چهره مداوم بیش تر از رویکرد می‎رسیدند بودند.

  • توده‎بندی 2018؛ نگاهی به کارنامه ایکس باکس وان در سالی که سپری شد
  • توده‎بندی 2018؛ نگاهی به کارنامه پلی استیشن 4 در سالی که سپری شد
  • توده‎بندی 2018: نگاهی به کارنامه پی سی گیمینگ در سالی که سپری شد
  • توده‎بندی 2018: نگاهی به کارنامه نینتندو سوییچ در سالی که سپری شد

دشوار‎افزار

ایکس باکس وان ایکس

دشوار‎افزار ایکس باکس وان در اواخر سال 2017 در وضعیت گیج‎کننده‎ای بود. به‎جای یک کنسول، ما سه کنسول داشتیم: اول ایکس باکس وان، ایکس باکس وان اس اندک قدرتمندتر و ایکس باکس وان ایکس به طور بی نقصً نو که کارکشته به اجرای بازی‎ها با رزولوشن 4K بود. هم‎اکنون موجودی اول ایکس باکس تقریباً به پایان رسیده و فقط گزینه‎های پیش روی خریداران، ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس نموده است.

ایکس باکس وان اس تمام بازی‎های خانواده اکس باکس را در ازای قیمتی معقول اجرا می‎می‌نماید. ایکس باکس وان ایکس هم بازی‎های این خانواده را در شایسته ترین وضعیت ممکن اجرا می‎می‌نماید (که در عمده مواقع بیش تر از پلی استیشن 4 پرو هم خوب تر نموده است). ولی برای خریدش بایستی نزدیک به دو برابر نسبت به وان اس هزینه فرمائید. بیش تر از سال 2017 بها‎گذاری دو کنسول مایکروسافت اندکی تغییر و تحول‌و تحول‌و تحول تحول کرده و ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس که در صدر به ترتیب 299 و 499 دلار بها داشتند، درحال حاضر در ازای 249 و 449 دلار به فروش می‎رسند.

فقط دشوار‎افزاری که سال جاری به توده دشوار‎افزارهای گیمینگ مایکروسافت بیش تر شد، کنترلر Xbox Adaptive نموده است که به چهره خاص برای گیمرهای معلول پباده سازی شده‌نموده است. این دستگاه یک گیم پد سپید رنگ با دو دکمه و یک D-Pad را دربرگیرنده می‏‎شود و اینپوت‎های آن را می‎اقتدار به امداد مجموعه‎ای بیش تر از لوازم جانبی، فردی‎سازی اظهار‌کرد. Xbox Adaptive به تنهایی 99 دلار بها دارااست و برای لوازم جانبی آن بایستی لابه‌لا 20 الی 85 دلار هزینه اظهار‌کرد.

شبکه و خدمت‎ها

درحال حاضر که هر سه این مجموعه فعال در حوزه کنسول‎های بازی، سرویسی پولی برای تجربه آنلاین بازی‎ها در حیث گرفته‎اند، ایکس باکس لایو کمتر بیش تر از هر مجال دیگر گزینه هجوم انتقادات قرار می‎گیرد. درحال حاضر در زمانه‎ای به رمز می‎بریم که تجربه آنلاین بازی‎ها فارغ بیش تر از پرداخت پولی بیش تر فراوان به به بدور بیش تر از ذهن به حیث می‎رسد؛ انگار که استانداردی دائمی بوده نموده است.

حساس‎ترین اتفاق برای خدمت‎های مایکروسافت، تکاملی بود که Xbox Game Pass به آن دست یافت. مایکروسافت روز آپ دیت بازی‎های نو و دیرین بیشتری به‌این خدمت که اشتراک ماهانه‎اش 10 دلار بها دارااست بیش تر می‏‎می‌نماید. ایکس باکس گیم پس هم‎اکنون میزبان بیشتراز 200 بازی نموده است که هرکدام بیش تر از آن‎ها را فارغ بیش تر از محدودیت (ولی به جز محدودیت زمانی اشتراک خریداری شده) می‎توانید تجربه فرمائید. ضمناً با خرید اشتراک گیم پس، این گزینه را هم خواهید داشت که تمام بازی‎های جان دار در کاتالوگ آن را با تخفیف دائمی 20 درصدی خریداری فرمائید.

نقطه عطفی وسیع در تاریخچه گیم پس طی ماه ژانویه رقم خورد؛ وقتی که مایکروسافت اعلام‌اظهار‌کرد تمام بازی‎های انحصاری ایکس باکس وان بیش تر از این بعداز اول روز عرضه در دسترس مشترکین گیم پس قرار می‎گیرند. به همین ترتیب بازی‎هایی نظیر Sea of Thieves، فورتزا هورایزن 4 و State of Decay بیش تر از به عبارتی روز ابتدا و فارغ بیش تر از هیچ هزینه بیش تر در دسترس مشترکین گیم پس بودند. بازی‎های گزینه انتظاری نظیر کرک داون 3 (در‌حالتی که برای هزارمین توشه تاخیر نخورد) و Halo Infinite هم همین مسیر را دنبال می‎نمایند.

مایکروسافت هم‎چنان قهرمان کراس پلی تلقی می‎شود و اولی شرکتی بود که برای تحقق رویای دیرباز گیمرها گام برداشت. برنامه Xbox Play Anywhere هم کماکان به قوت خویش باقیست و تمام انحصاری‎های اخیر مایکروسافت، هم روی ایکس باکس و هم پی سی قابل بازی بوده‎اند. سونی هم جدیداً با تحقق کراس-پلی موافقت اظهار‌کرد و بزودی صنعت گیم متحدتر بیش تر از هر مجال دیگر خواهد بود.

بیش تر از حیث رابط کاربری، داشبورد ایکس باکس وان به اندازه سال 2017 تغییراتی چشمگیر به خویش ندید. در جولای قابلیت گروه‎بندی بازی‎ها به ایکس باکس وان بیش تر شد که اذن می‎دهد لیست بلندبالای عناوین دیجیتالی، براساس ژانر یا این که این که این که این که اینکه اینکه اینکه اینکه معیارهای فردی دسته‎بندی شوند. مایکروسافت همینطور بالاخره قابلیت گیفت کردن بازی‎ها را هم به ایکس باکس وان استور آورد؛ قابلیتی که پلی استیشن 4 یا این که این که این که این که اینکه اینکه اینکه اینکه نینتندو سوییچ هنوز بیش تر از آن بی‎سود می باشند.

با نزدیک شدن به اواخر سال 2018، پشتیبانی بیش تر از ماوس و کیبورد (برای بعضا بازی‎ها) هم به ایکس باکس وان آمد. این قابلیت عمدتاً برای بازی‎هایی در حیث گرفته شده که بیش تر از پی سی به ایکس باکس وان پورت گردیده اند؛ نظیر فورت‎نایت و وارفریم. بیش تر از طرفی به حافظه محدودیت‎های بنیادین کراس-پلی، گیمرهایی که بیش تر از کنترلر به کار گیری می‎نمایند ضروری وجود ندارد نگران مقابله با حریفان مجهز به ماوس و کیبورد باشند.

در سال 2018 برنامه Xbox Insider اندکی در گیر تکامل شد. مشترکین این برنامه در ارتفاع یک‌سال توانستند بیش تر از تغییرات تازه باخبر شوند و بعضا بازی‎ها را پیش بیش تر از عرضه قانونی تجربه نمایند. مایکروسافت سال جاری قابلیتی به اسم Skip Ahead به برنامه خویش بیش تر اظهار‌کرد که به ایسنایدرها اذن می‎دهد بازی‎ها و قابلیت‎های نو را در مراحل پایانی‎تر بسط و بسط و گسترش تست می‌نماید.

بازی‎ها

سال 2018 زمانی بود که دارندگان ایکس بالاخره توانستند ببینند استودیوی Rare، سازنده‎ بازی‎های بانجو-کازویی و ویوا پیناتا، بیش تر از وقتی که پایانی عنوان اوریجینال خویش را در سال 2014 بسط و بسط و گسترش اعطا اظهار‌کرد مشغول چه کاری بوده نموده است.

پاسخ سوال، بازی Sea of Thieves بود؛ یک بازی آنلاین چندنفره با محوریت دزدان دریایی که بیش تر از حیث گرافیکی یک کدام بیش تر از خوش منظرترین عناوین این نسل به حساب می‎آید. بعداز عرضه بازی در شرایطی ناقص، Sea of Thieves بیش تر از تعدادی به‎روزرسانی فارغ بیش تر از‌پول و وسیع سود‎مند شد که خدمه‎های خصوصی و دشمنان طولانی تر را به بازی آوردند. با این حال، Sea of Thieves هنوز نظیر یک کدام بیش تر از آن انحصاری‎های پلی استیشن 4 یا این که این که این که این که اینکه اینکه اینکه اینکه نینتندو وجود ندارد که در حسرت تجربه‎اش باقی بمانید. عرضه همزمان روی گیم پس ولی مشوقی عالی برای تجربه Sea of Thieves بود.

State of Decay 2 هم داستانی مشابه داشت. این عنوان سندباکس و زامبی-محور به هنگام عرضه به طور بی نقصً آماده نبود و بیش تر از باگ‎های فراوان رنج می‎موفقیت که ولی با یک‌خصوصی به‎روزرسانی برطرف شدند. ولی در هر چهره State of Decay 2 به هیچ وجه نظیر God of War یا این که این که این که این که اینکه اینکه اینکه اینکه Spider-Man بخشی بیش تر از مدعیان اخذ جایزه شایسته ترین بازی سال وجود ندارد که با سپری شد این کلیه سال بیش تر از مجال عرضه ایکس باکس وان، ناخوشایند به حیث می‎رسد.

ایکس باکس وان سال جاری میزبان بازی‎هایی بود که پیشتر در انحصار پلی استیشن 4 قرار داشتند؛ عناوینی نظیر Hellblade: Senua’s Sacrifice ،NieR Automata و No Man’s Sky. علاوه بر این شاهد عرضه تعدادی بازی انحصاری کنسولی مستقل نظیر Pit People و Below هم بودیم.

یک کدام بیش تر از وسیع‎ترین نقاط عطف سال جاری برای ایکس باکس وان را ولی فورتزا هورایزن 4 رقم زد. صحیح نموده است که مایکروسافت هرطور شده یک فورتزا در لاین آپ هر سال خویش جای میدهد، ولی فورتزا هورایزن 4 با پیشینیان خویش متمایز نموده است. هورایزن 4 یک کدام بیش تر از شایسته ترین عناوین رانندگی در یک‌خصوصی سال اخیر به شمار می‎رود و جهانی دیده‎نواز را در کنار تغییر و تحول‌و تحول‌و تحول تحول فصول و مجموعه‎ای حیرت‎انگیز بیش تر از اتومبیل ها ارائه می‎دهد که همگی به بالانسی بی‎نظیر بیش تر از درگیر‎کنندگی آرکید و رئالیسم اندک رسیده‎اند.

فورتزا هورایزن 4 ضمناً با سود‎گیری بیش تر از اقتدار دشوار‎افزاری ایکس باکس وان ایکس، با رزولوشن 4K و 60 یا این که این که این که این که اینکه اینکه اینکه اینکه 30 فریم بر ثانیه قابل بازیست و ملازم با قابلیت HDR این کنسول، یک کدام بیش تر از زیباترین بازی‎هاییست که می‎اقتدار روی هر پلتفرمی یافت.

سایر بازی‎های دیرین‎تر ایکس باکس وان هم هنوز به‎روزرسانی می‎شوند؛ تحت عنوان نمونه اشتباهات بخش چندنفره Halo: Master Chief Collection بالاخره در ماه آگوست حل شد و به‎رزورسانی گرافیکی آن برای ایکس باکس وان ایکس هم در به عبارتی ماه بیش تر از رویکرد رسید. لیست عناوین Backward Compatible هم در درحال حاضر رشد نموده است و بخش اعظمی بیش تر از آن‎ها بیش تر از اقتدار پردازشی ایکس باکس وان ایکس برای اکران گرافیکی دیده‎نوازتر سود می‎گیرند.

سایر مسائل به‌چهره خلاصه:

  • ایکس باکس وان ایکس هم‎چنان شایسته ترین پلتفرم برای تجربه بازی‎های دیرین نموده است. لیست عناوین ایکس باکس 360 سازگار با ایکس باکس وان در درحال حاضر ارتقا نموده است و بخش اعظمی بیش تر از آن‎ها به چهره فارغ بیش تر از‌پول بیش تر از طریق خدمت‎های Games with Gold، گیم پس و EA Access در دسترس قرار می‎گیرند.
  • مایکروسافت در سال 2018 ظاهراً حافظه داخلی 500 گیگابایتی را رها اظهار‌کرد و به فروش دو کنسول ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس با حافظه داخلی 1 ترابایتی روی آورد. با حجیم‎تر شدن بازی‎ها -و تکسچرهای باکیفیت‎تر عناوین ایکس باکس وان ایکس که دانلودشان اجباری‎ نموده است- چنین تغییری فارغ بیش تر از تردید جای تحسین دارااست.

توده‎بندی

بیش تر از کمبود بازی‎های انحصاری درخور اعتنا که بگذریم، ایکس باکس وان در سال 2018 تلاش قابل قبول داشت و در وضعیت مناسبی وارد سال ششم می‎شود. خدمت گیم پس، بکوارد کامپتیبیلیتی و به‎روزرسانی‎های دائمی برای تعداد متعددی‎ بیش تر از بازی‎های دیرین و نو سبب ساز ساز می‎شوند که ایکس باکس وان اس و ایکس باکس وان ایکس اکوسیستم فراوان سلامتی داشته باشند.

احتمال دارااستً یک کدام بیش تر از ناامیدی‎های وسیع سال جاری تاخیر مجدد کرک داون 3 بود که درحال حاضر قرار نموده است بعداز سال‎ها بسط و بسط و گسترش طی ماه فوریه 2019 عرضه شود. علاوه بر این مایکروسافت Gears 5 و هیلو اینفینیت را در دستور کار دارااست که امید می‎رود هر دو طی سال آتی میلادی روانه بازار شوند.

این دنباله‎ها قطعاً با استقبال طرفداران مواجه می‏‎شوند، ولی نبود انحصاری‎های معنادار روی این پلتفرم طی سال‎های اخیر دردسرساز بوده نموده است؛ مشکلی که ولی مایکروسافت بیش تر از آن آگاه بوده و درصدد برطرف‎سازی‎اش برآمده. در ماه ژوئن و در نمایشگاه E3، فیل اسپنسر، رئیس برند ایکس باکس خبر بیش تر از خرید استودیوهای Undead Labs (سازنده State of Decay)، پلی‎گراند گیمز (سازنده فورتزا هورایزن)، نینجا تئوری (سازنده Hellblade) و کامپلاژشن (سازنده We Happy Few) اعطا اظهار‌کرد.

علاوه بر این مایکروسافت خبر بیش تر از تاسیس استودیوی تازه‎ای به اسم The Initiative اعطا اظهار‌کرد که قرار نموده است به وسیله درل گالاگر، رئیس پیشین کریستال داینامیکس هدایت شود. بعداز این در ماه نوامبر هم اعلام شد که مایکروسافت دو استودیوی آبسیدین و Inxile (که هر دو در تشکیل بازی‎های نقش‎آفرینی مهارت دارا‌می‌باشند) را زیر تملک خویش درآورده. ضمناً در مراسم اهدای جوایز The Game Awards هم شاهد اکران تریلری بیش تر از بازی نو آبسیدین بودیم که The Outer World اسم دارااست و عملاً فال‎آوت: نیو وگاس در محیطی فضایی نموده است. ولی این بازی در انحصار ایکس باکس نخواهد بود ولی سبب ساز ساز می‎شود ذهنیت واضح‎تری درباره آنچه برای پلتفرم مایکروسافت در رویکرد نموده است داشته باشیم.

در مجموع سال 2018 سالی بود که مایکروسافت فونداسیون ضروری برای دستاوردهای خویش در سال‎های آتی را سازه اظهار‌کرد و نمودهای این آیتم به روشنی در حوزه‎های گوناگون -بیش تر از خدمت‎ها گرفته تا بازی‎های در درحال حاضر تشکیل- دیده می‎شود. ایکس باکس سال جاری رقابت بر رمز انحصاری‎ها را به کنسول‎های رقیب و خصوصاً پلی استیشن 4 باخت، ولی این آیتم لزوماً درباره سال‎های بعد مصداق نخواهد داشت.

The post توده‎بندی 2018؛ نگاهی به کارنامه ایکس باکس وان در سالی که سپری شد appeared first on دیجیاتو.

[ad_2]

پباده سازی وبسایت در تهران

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *